Ponadnormatywne uszkodzenia pojazdu

Ponadnormatywne uszkodzenia pojazdów spędzają sen z powiek każdej osobie zarządzającej flotą – zarówno pojazdów będących własnością firmy, jak i tych będących na leasingu lub wypożyczonych. O ile uszkodzenia własnych samochodów firmy wiążą się jedynie z kosztami ich napraw, tak zarysowania, pęknięcia i inne mankamenty aut wynajmowanych będą przy ich zdaniu wiązać także z karami umownymi. Koszty składające się na opłaty z ponadnormatywną eksploatacją mogą znacznie obciążyć budżet usługobiorcy, dlatego warto zatroszczyć się o ich ograniczenie bądź wyeliminowanie przed terminem końca wynajmu.

Jakie elementy zużycia pojazdu mogą wejść w skład ponadnormatywnego uszkodzenia pojazdu?:

• Wszelkie uszkodzenia karoserii niewynikające ze zwykłej eksploatacji pojazdu, wymagające lakierowania pojazdu
• Powstawanie ognisk korozji
• Źle przeprowadzone naprawy (niestarannie, nierzetelnie)
• Uszkodzenia elementów plastikowych na zewnątrz pojazdu – lusterek, zderzaków czy atrap
• Wybrakowanie elementów takich jak zaślepki, kołpaki czy listwy
• Uszkodzenia tapicerki, foteli czy dywaników
• Trudne do usunięcia zabrudzenia tapicerki
• Uszkodzone opony, porysowane felgi

Pełny wykaz ponadnormatywnego zużycia można znaleźć w „Przewodniku Zwrotu Pojazdów” przygotowany przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP).

Auto uszkodzone, co zrobić?

Jeżeli doszło do sytuacji, w której wypożyczone czy wyleasingowane auto doznało uszczerbku, nie oznacza to automatycznie ogromnych kosztów! Istotne jest natychmiastowe zgłaszanie wszelkich szkód komunikacyjnych, co pozwoli na wypłacenie przez ubezpieczyciela odszkodowania i bezproblemową likwidację szkody. W innym przypadku koszty jej naprawy będą ciążyły na usługobiorcy. Oczywiście nie należy też bać się o każdą najmniejszą rysę czy wgniecenia wynikające z normalnej, bezpiecznej jazdy. Warto jednak skorzystać z usług warsztatu, w którym specjaliści zajmą się przeglądem auta i w razie potrzeby profesjonalnie usuną wszelkie ponadnormatywne uszkodzenia pojazdu.

Dlatego zapraszamy do skorzystania z naszych usług, gdzie wnikliwi i znający się na swojej pracy fachowcy dokładnie prześwietlą samochód przed jego zwrotem.

Zapraszamy do kontaktu z centralą S-PLUS:

Piotr Bogacki
Kierownik Operacyjny Sieci S-Plus
sieć salonów   zgłoś szkolenie