LOTNA RDZA
Lotna rdza jest bardzo groźnym dla lakieru zabrudzeniem.
Gorące opiłki stopionego metalu z tarcz hamulcowych wyrzucane są spod klocków i wtapiają się w lakier karoserii. Wilgoć i proces utleniania metalu powiększają szkody spowodowane przez ten niewielki opiłek. Nawet tak niewielkie i niemal niewidoczne wtrącenia mogą być groźne dla lakieru w dłuższej perspektywie. Zwykłe mycie czy polerowanie usuwa jedynie zewnętrzne ślady oksydacji.
Usunięcie przyczyny wymaga zastosowania bardziej zaawansowanych metod i środków. Stosowane przez S-PLUS preparaty wnikają w zabrudzenie, rozpuszczają lotną rdzę (pochodzące z niej tlenki żelaza) i pozwalają na usunięcie tkwiącego w lakierze fragmentu metalu przy zastosowaniu kolistych ruchów specjalnej szczotki oraz mechaniki wody pod ciśnieniem.
W dalszej kolejności, w trakcie zabiegów polerowania mogą zostać usunięte wgłębienia w lakierze będące pozostałością po rozpuszczeniu i wypłukaniu z niego opiłków lotnej rdzy. Regularna pielęgnacja lakieru pozwala uniknąć większych problemów i kosztów w przyszłości.
SZCZĄTKI OWADÓW
Pozostałości owadów dokuczają nam szczególnie latem. Również tego typu zabrudzenia mogą doprowadzić do poważnych odbarwień i uszkodzeń lakieru. Pozostawione na lakierze wnikają w jego spękania powiększając je i powodując głębszą penetrację. Pęczniejące zabrudzenia powodują także „podnoszenie” lakieru w miejscu zabrudzenia.
W trakcie mycia detailingowego wszelkie pozostałości owadów usuwane są nie tylko z powierzchni lakieru, ale także z rys i spękań. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu preparatów dedykowanych do usuwania tego typu zabrudzeń. W takcie polerowania i renowacji powierzchnia lakieru jest wyrównywana i zabezpieczana odpowiednimi woskami, co zabezpiecza lakier i uniemożliwia wnikanie zabrudzeń.
ZABRUDZENIA SMOŁĄ I ASFALTEM
Jak w przypadku większości trwałych zabrudzeń karoserii - usunięcie śladów asfaltu czy smoły ma znaczenie nie tylko estetyczne. Pozostawione na lakierze lub nieumiejętnie usunięte powodują odbarwienia oraz spowodowane przez penetrację podnoszenie lakieru w miejscu zabrudzenia.
Stosowane przez S-PLUS preparaty, rozpuszczają związki chemiczne wchodzące w skład smoły i asfaltu, pozostając neutralnymi dla lakieru i pozostałych materiałów karoserii samochodowych, na których pojawiają się plamy ze smoły i asfaltu.
Po ich natryśnięciu i krótkotrwałej penetracji, zanieczyszczenia ze smoły i asfaltu przekształcają się z formy stałej w ciekłą. Ta z kolei usuwana jest z karoserii przy użyciu wody pod ciśnieniem.
Związki asfaltu, które są twardsze i bardziej odporne na działanie chemii i nie ulegają całkowitemu rozpuszczeniu, są usuwane dzięki użyciu elastycznego materiału nazywanego potocznie „plasteliną” w sposób mechaniczny. To działanie wspomagane jest przez wodę, zarówno pod niskim jak i wysokim ciśnieniem.
W dalszej kolejności, w trakcie zabiegów polerowania mogą zostać usunięte wgłębienia w lakierze, będące pozostałością po rozpuszczeniu i wypłukaniu z niego resztek smoły i asfaltu.
Regularna pielęgnacja lakieru pozwala uniknąć większych problemów i kosztów w przyszłości.
PTASIE ODCHODY
Usunięcie ptasich odchodów jest ważne nie tylko z przyczyn estetycznych. Zawierają one agresywne związki chemiczne, które pod wpływem słońca i wilgoci reagują, zwiększając swoją objętość i penetrując lakier karoserii. Reakcje te zachodzą szybko i w krótkim czasie mogą zniszczyć lakier. W ekstremalnych przypadkach zmiany nieodwracalne zachodzą w czasie jednej doby od momentu zabrudzenia.