Alternatywą dla wymiany szyb, reflektorów czy lamp może być ich naprawa. W przypadku naprawy szyb samochodowych oszczędność wyniesie 90%, naprawy klosza lampy – 75%, a naprawy felgi – 90% Są to opcje bardzo korzystne dla Klientów. Wykonujemy też inne naprawy plastikowych części karoserii. Naprawa szyb czy felg w jednym z naszych warsztatów pozwoli Ci zmniejszyć wydatki i cieszyć się sprawnym i estetycznym autem.

Naprawa szyby jest do 90% tańsza niż wymiana, polerowanie klosza o 3/4 tańsze niż zakup nowego, regeneracja felgi to tylko 10% jej wartości.

Naprawa elementów karoserii czy innych części pojazdu jest powszechnie praktykowana. Znacznie mniej osób wie, że z równie dobrym skutkiem można naprawić szyby samochodowe. Chociaż konstrukcja przeciętnego samochodu osobowego jest tak pomyślana, aby maksymalnie chronić szybę, często dochodzi do uszkodzeń. Górna osłona szyby przedniej, osłona podszybia, osłona szyby tylnej i osłony szyb bocznych będą odpowiednio spełniały swoje zadanie, jeśli tafla szyby będzie czysta i bez wykruszeń. Jeśli już do nich doszło, naprawa szyby z użyciem zestawu żywic skutecznie zapobiegnie pogłębianiu się usterki.

klejenie szyb samochodowych - Szyby, reflektory, felgi

Naprawa odprysków na szybach

Pojawiające się na szybach samochodowych odpryski w postaci miniotworów mogą prowadzić do ich pękania, a taką szybę trzeba już wymienić na nową. Tańszą opcją jest wykonywane przez nas uzupełnianie/wypełnianie ubytków w szybach, w taki sposób szyba odzyskuje swoje pierwotne parametry techniczne i optyczne. W przypadku zauważenia odprysku na szybkie należy jak najszybciej zlecić jej fachową naprawę, a wcześniej też zabezpieczyć uszkodzenie przed zabrudzeniem (np. poprzez zaklejenie uszkodzenia taśmą przezroczystą).

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
WYŚLIJ ZAPYTANIE
WYŚLIJ ZAPYTANIE
regeneracja i polerowanie reflektorów - Szyby, reflektory, felgi

Renowacja kloszy lamp

Wykonujemy renowacje kloszy lamp wykonanych z tworzyw sztucznych poprzez ich polerowanie. Dzięki temu lampy będą wolne od nieestetycznych zarysowań czy zmatowień. Po tym zabiegu samochód zyska także na bezpieczeństwie poruszania się na drodze. Takiemu zabiegowi nie mogą być poddawane lampy szklane.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
WYŚLIJ ZAPYTANIE
WYŚLIJ ZAPYTANIE
naprawa i malowanie felg aluminiowych - Szyby, reflektory, felgi

Naprawa felg

Ze względu na intensywną eksploatację felgi w autach są szczególnie narażone na uszkodzenia. Felgi naprawiamy w sposób fragmentaryczny poprzez lakierowanie wybranego wycinka ich obwodu. Naprawie poddawane są tylko felgi aluminiowe lakierowane.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
WYŚLIJ ZAPYTANIE
WYŚLIJ ZAPYTANIE

Budowa przedniej szyby samochodowej

Odpryski pojawiające się na przedniej szybie samochodu najczęściej spowodowane są uderzeniami kamieni, które wypadają spod kół w trakcie jazdy. Producenci części samochodowych starają się jednak tak udoskonalać swój produkt, aby wyeliminować potrzebę napraw tego rodzaju uszkodzeń.

Przednie szyby samochodowe, najbardziej narażone na uderzenia, wykonuje się z laminatu. Szyby laminowane składają się z dwóch zewnętrznych warstw szkła. Pomiędzy nimi umieszczona jest żywica polivinylo-butyralowa, oznaczana skrótem PVB. PVB jest materiałem funkcjonalnym, który odpowiada za minimalizowanie skutków naprężeń i odkształceń. Sprzężone, warstwowe zespoły szyb w pojazdach stosuje się, aby ewentualne uderzenie nie powodowało pęknięcia i potrzeby klejenia szyby.

Jak często wykonuje się naprawy szyb samochodowych?

Po analizie stref pojazdu, w których najczęściej dochodzi do uszkodzeń, można dojść do wniosku, że najbardziej narażony na wystąpienie zdarzenia drogowego jest prawy bok samochodu. W tym obszarze lokalizowanych jest około 33% wszystkich uszkodzeń. Wiąże się to najczęściej z tym, że kierowca podczas wykonywania manewrów ma utrudnione zadanie, widoczność może kontrolować jedynie za pomocą lusterka. Uszkodzenia przodu samochodu, które w większości stanowią właśnie odpryski na szybie czołowej to druga najczęściej ulegająca uszkodzeniom strefa pojazdu. Stanowi ona około 21% wszystkich uszkodzeń. Jest to o tyle niebezpieczne, że może utrudnić prowadzenie pojazdu. Trzecim obszarem pod względem częstotliwości występowania uszkodzeń jest lewy bok pojazdu.