A jednak się zdarzyło? Grad dopadł Twoje auto… to nie tragedia, mamy doświadczenie, usuniemy wgniecenia bezinwazyjnie.

S-PlusZastosujemy jedną z najlepiej sprawdzających się metod, czyli PDR (Paintless Dent Removal) to naprawa wykonywana w technice bezlakierowego usuwania wgnieceń – bez ponownego lakierowania elementów nadwozia z wgnieceniami, bez szpachlowania, bez szlifowania oryginalnej powłoki lakieru, a w szczególności ingerencji i naruszania fabrycznych, oryginalnych powłok ochronnych.

Od strony technicznej metoda PDR pozwala usunąć wgniecenia na karoserii, w których nie pękł lakier ani nie została rozciągnięta blacha elementu. Ograniczeniem nie jest wielkość uszkodzenia, ale jego charakter – ostre załamania, odłożone mocne naprężenia na powierzchni i/lub brzegach wgniecenia uniemożliwiają usunięcie wgniecenia bez lakierowania w technice PDR.

Ale jak samemu sprawdzić czy nie doszło do rozciągnięcia blachy?S-Plus

Stosujemy prostą metodę „10/1”. Jeśli głębokość wgniecenia stanowi jedną dziesiątą szerokości wgniecenia to naprawa bezinwazyjna jest możliwa. Przykładowo wgniecenie 3 mm i szerokość wgniecenia 3 cm.

Trochę więcej szczegółów dla wytrwałych 😉

Usuwanie wgnieceń bez lakierowania metodą PDR ma dwa warianty – jeden polega na przyklejaniu plastikowych adapterów tzw. grzybków – za S-Pluspomocą termotopliwego kleju. Po jego utwardzeniu, przy użyciu pullerów (specjalistycznych narzędzi z systemem dźwigni) lub młotków bezwładnościowych wyciąga się wgniecenie i odkleja adapter za pomocą specjalnego zmywacza, nie powodując żadnych zmian w strukturze lakieru.

S-PlusDrugi wariant metody PDR to wypychanie wgniecenia za pomocą narzędzi z wysokowytrzymałych stopów stali, o konstrukcjach umożliwiających dotarcie nimi pod wgniecenie i wykonanie nimi sekwencji wielu delikatnych, „miękkich” wypchnięć, stopniowo zmniejszających powierzchnię i głębokość wgniecenia. Czynność powtarza się wielokrotnie aż do całkowitego przywrócenia kształtu blachy karoserii sprzed szkody.

Podstawowe zalety bezlakierowego usuwania wgnieceń przy zastosowaniu metody PDR:

  • wgniecenia są usunięte w czasie liczonym w godzinach, a nie w dniach jak przy metodzie tradycyjnej – metoda jest wielokrotnie szybsza.
  • usunięcie wgnieceń jest tańsze niż w przypadku metody tradycyjnej. Polakierowanie elementu kosztuje więcej niż usunięcie wgniecenia w technice PDR.
  • naprawiany element pozostaje z oryginalnym lakierem, z jego niezmienioną grubością, strukturą i kolorem. Dzięki zastosowaniu metody PDR naprawiany samochód nie traci na wartości w związku z wystąpieniem szkody i jej usuwaniem, jak dzieje się to w przypadku usuwania szkody w technologii tradycyjnej.

Jeżeli nie jesteś w stanie stwierdzić czy tego typu metoda naprawy blacharskiej jest dobra dla szkody, która dotyczy Twojego auta – skontaktuj się z jednym z naszych warsztatów samochodowych S-PLUS!

Pełna lista autoryzowanych warsztatów oferujących naprawy SMART, usługi Auto Detailingu oraz blacharstwo i lakiernictwo

S-Plus   S-Plus