Felgi samochodowe narażone są na uszkodzenia powstające w wyniku mechanicznego kontaktu z przeszkodą typu krawężnik lub w wyniku kontaktu z innym samochodem. Efektem są otarcia rantów felg lub zarysowania ramion felg. Czasem dochodzi także do oderwania fragmentu materiału felgi. Uszkodzeniu ulega powłoka lakierowa na feldze i aby przywrócić jej pierwotny wygląd należy odbudować tę powłokę.
Naprawę wykonujemy w sposób fragmentaryczny, lakierując wycinek obwodu bez konieczności lakierowania całej felgi. Jeśli towarzyszący otarciu ubytek materiału jest niewielki – taki, który nie wpływa na wyrównoważenie felgi - 0,5x0,5x0,5cm (max. 0,125cm³), można go naprawić w salonach naszej sieci. Napraw dokonuje się jedynie na felgach aluminiowych, lakierowanych. Naprawa nie jest możliwa na felgach polerowanych, chromowanych, magnezowych, szprychowych i innych specjalnych.
Naprawa otarcia na feldze aluminiowej lakierowanej wymaga przeprowadzenia procesu rozpoczynającego się od dokładnego wyczyszczenia, odtłuszczenia i przygotowania powierzchni felgi dla zapewnienia właściwej przyczepności stosowanych materiałów. Jeśli otarciu towarzyszy drobny ubytek materiału felgi, wówczas jest on uzupełniany specjalistyczną masą wypełniającą o wysokiej twardości i wytrzymałości. Twardość masy wypełniającej jest na tyle wysoka, że konieczne jest użycie specjalistycznych narzędzi do jej odróbki.
Po osiągnięciu właściwego kształtu wypełnianego ubytku, uszkodzone miejsce jest lakierowane w technice SPOT. Niewiele większy obszar od defektu jest pokrywany podkładem wypełniającym, lakierem bazowym w kolorze naprawianej felgi, a następnie lakierem bezbarwnym. Granice obszaru lakierowania stają się niewidoczne dzięki zaawansowanej technice oklejania i zastosowaniu rozpuszczalnika cieniującego. Rozpuszczalnik ten sprawia, że nowy lakier bezbarwny przenika do struktury starego lakieru bezbarwnego, a granice obszaru pokrytego nowym bezbarwnym pozostają niewidoczne.