Kary przy zdaniu auta po Leasingu. Jak ograniczyć koszty zdania?
Korzystanie z leasingowania auta jest niezwykle popularne. W zamian za stałą opłatę klienci mają możliwość użytkowania pojazdu, a po zakończeniu okresu umowy z reguły decydują się na zdanie go leasingodawcy i rozpoczęcie eksploatacji kolejnego. Zgodnie z zawieranymi umowami samochody przekazywane przez leasingobiorcę muszą być w odpowiednim stanie technicznym, w przeciwnym razie konieczne okaże się zapłacenie wysokich kar. Sposobem na ustrzeżenie się przed ponoszeniem dodatkowych kosztów jest skorzystanie z usługi przygotowania pojazdu do zwrotu po leasingu.
Jakie uszkodzenia mogą oznaczać dodatkowe koszty przy zdawaniu auta?
Dla firm leasingowych samochody zwracane przez klientów po zakończeniu umowy są cennymi aktywami, które mogą być przekazane kolejnym chętnym albo sprzedane. Na wartość takich pojazdów wpływa jednak ich stan techniczny, a także wygląd wnętrza i karoserii. Ponieważ wszelkie uszkodzenia przekraczające normalne zużycie eksploatacyjne obniżają cenę, jaką można uzyskać za samochód, w zawieranych umowach znajdują się klauzule nakładające na rozliczającego się leasingobiorcę obowiązek pokrycia kosztu ewentualnych napraw. Wśród usterek wymagających zapłaty kary umownej znajdują się m.in. zarysowania, wgniecenia, jak również zniszczenia szyb. Istotny jest też stan kabiny i tapicerki oraz stan felg czy reflektorów.
Jak usunąć uszkodzenia?
Sposobem na usunięcie uszkodzeń stanowiących problem jest skorzystanie z usług firmy oferującej szybkie i tanie przygotowanie aut do zdania po leasingu. W ramach dobrej oferty można liczyć na: naprawy przy wykorzystaniu innowacyjnych technologii – usuwanie wgnieceń metodą bezlakierową PDR, lakierowanie punktowe SPOT, polerowania lamp i lakieru czy naprawy tapicerki.
Wróć na bloga