W body wklejamy

Ile kosztuje usunięcie wgniecenia metodą PDR?

Tradycyjne sposoby napraw karoserii są nie tylko bardzo czasochłonne, ale również niezwykle kosztowne. Znacznie lepsze rezultaty można osiągnąć, korzystając z usuwania wgnieceń metodą PDR, która okazuje się zdecydowanie korzystniejsza pod każdym względem. Przekonajmy się, jakie czynniki mają wpływ na kwotę, jaką trzeba zapłacić przy tego rodzaju usłudze.

Na czym polegają naprawy PDR?

Naprawa metodą PDR (Paintless Dent Repair) polega na prostowaniu wgnieceń karoserii, dzięki wykorzystaniu podatności metalu na odkształcenia. Uszkodzenia mogą być w niej usuwane za sprawą wypychania powadzonego od wewnętrznej strony elementu przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi przez doświadczonego fachowca. W wyniku interwencji tego typu da się uzyskać idealnie gładką powierzchnię, która nie będzie nosiła żadnych śladów zewnętrznej ingerencji. Inną opcją gwarantującą takie rezultaty jest zastosowanie metody wyciągania nazywanej Glue Puller. W jej przypadku odkształcenie jest usuwane przez działanie z zewnątrz i wymaga użycia specjalnego przyrządu. Na uszkodzonym elemencie jest przyklejany właściwie dobrany grzybek, który jest silnie pociągany w kierunki przeciwnym do wgniecenia.

Kiedy stosuje się naprawy PDR i jakie są ich koszty?

Metody PDR mogą być używane w sytuacji, w której lakier nie został w żaden sposób uszkodzony – nie pojawiły się ani odspojenia, ani pęknięcia czy głębokie, sięgające metalu rysy. Naprawa nie jest możliwa na elemencie naprawianym, a zwłaszcza jeśli był szpachlowany. Jakakolwiek interwencja spowoduje pęknięcie szpachli i lakieru. Najczęściej stosuje się je przy niewielkich wgnieceniach powstałych wskutek szkód parkingowych czy intensywnych opadów gradu. Ważne, aby nie doszło do rozciągnięcia blachy. Sprawdzamy to wstępnie, porównując stosunek szerokości wgniecenia do jego głębokości. Nie powinien on przekraczać proporcji 10 do 1. Przykładowo przy wgnieceniu o szerokości 3 cm jego ugięcie to max. 3 mm.

Naprawy bezlakierowe sprawdzają się zwłaszcza także przy elementach, które trudno wymienić bez ich wycinania – np. dachach czy błotniki tył.

Plusem stosowania tej technologii jest uniknięcie konieczności demontażu poszczególnych elementów, co wpływa nie tylko na skrócenie czasu – nawet do kilkunastu-kilkudziesięciu minut, ale też na niższe koszty naprawy. Trzeba jednak pamiętać, że ich poziom jest zawsze uzależniony od wielkości i ilości wgnieceń na elemencie. W porównaniu z tradycyjnymi metodami naprawy blacharskiej i lakierowaniem metody PDR są jednak wielokrotnie tańsze.

Opłacalność i korzyści z naprawy PDR

Najważniejsze korzyści. Naprawiany element nie posiada żadnych śladów uszkodzeń. Nie jest lakierowany, więc pozostaje oryginalny lakier, nie dochodzi do zwiększenia grubości lakieru, odpada także problem ze źle dobranym kolorem. To wszystko wpływa na ograniczenie utraty wartości auta np. przy odsprzedaży.

Koszt naprawy i wartość auta po naprawie PDR w sumie jest znacznie bardziej opłacalny niż naprawa tradycyjna i wartość auta po naprawie inwazyjnej nawet najlepiej wykonanej.

 

Wróć na bloga

Masz ochotę odnieść się do artykułu?


Dodaj komentarz

16 − seven =