Czy każdą felgę aluminiową można naprawić?

Felgi aluminiowe są bardzo popularne, ponieważ nie tylko poprawiają walory użytkowe auta, ale również wpływają korzystnie na jego wygląd. Dobrze dobrane pod względem rozmiaru, kształtu i kolorystyki mogą być elementem, który przesądza o atrakcyjności wizualnej pojazdu. Niestety, podczas eksploatacji felgi mogą ulegać stopniowemu zużyciu. W wielu przypadkach mogą też ucierpieć wskutek różnych nierówności nawierzchni – dziur w jezdni, wystających studzienek czy też źle wykonanych progów zwalniających. Zdarza się również, że kierowcy uszkadzają felgi, najeżdżając na krawężniki czy inne elementy infrastruktury drogowej. Szczególnie narażone na otarcia i awarie są felgi, na których założono niskoprofilowe opony.

Szczęśliwie zazwyczaj uszkodzenia zewnętrzne są możliwe do usunięcia, a naprawa felg aluminiowych nie jest zbyt kosztowna, zwłaszcza w porównaniu z ceną nowych obręczy. Zobaczmy, jakie felgi można szybko i skutecznie naprawić oraz przyjrzyjmy się, jak przebiega ten proces.

Renowacja felg aluminiowych

Felgi ze stopów metali lekkich są robione zarówno z aluminium, jak i nieco rzadziej, ze względu na wysoki koszt, z magnezu. Felgi aluminiowe są dostępne w bardzo wielu różnych rodzajach wykończenia. Zdarzają się modele, które są pokryte warstwą chromu czy takie, których powierzchnia jest jedynie polerowana. O wiele częściej spotyka się jednak alufelgi lakierowane, w których warstwa lakieru z jednej strony zabezpiecza metal przed kontaktem z czynnikami zewnętrznymi, z drugiej poprawia wygląd, umożliwiając np. malowanie na dowolny kolor.

Felgi aluminiowe pokryte dowolnym rodzajem lakieru mogą być bardzo łatwo poddane renowacji w przypadku, gdy ich powierzchnia ulegnie uszkodzeniu. Bez przeszkód można z nich usunąć wszelkiego rodzaju rysy, niewielkie odpryski czy osadzony na lakierze pył z klocków hamulcowych lub inne zanieczyszczenia, choćby często osadzającą się na lakierze warstwę bitumu czy gumy.

Pokryte lakierem felgi aluminiowe mogą być ponownie odpowiednio polakierowane zarówno punktowo, jak i w całości. Malowanie punktowe podobnie jak lakierowanie SPOT, jest stosowane wówczas, gdy powierzchnia uszkodzenia jest niewielka np. jedno ramie i lakierowanie całego elementu byłoby nieopłacalne.

Przed całym zabiegiem powierzchnia felg jest odtłuszczana, w miarę potrzeby wygładzana, a niewielkie ubytki wypełniane są specjalną masą. Zgodnie z założeniami technologii SMART opona nie jest demontowana. Wszystkie naprawy wykonane na feldze nie wpływają na zmianę jej wyważenia. Następnie po przygotowaniu elementu jest on lakierowany. W przypadku lakierowania punktowego lakier jest nanoszony w taki sposób, by nie były widoczne linie odcięcia, a całość tworzyła jednolitą powierzchnię.

Wróć na bloga

Masz ochotę odnieść się do artykułu?


Dodaj komentarz

S-Plus   S-Plus