Rysa, stłuczka, dzwon? Dzwoń! Bezpłatna infolinia! 800 800 505
Rysa, stłuczka? Dzwoń 800 800 505

Błędy przy polerowaniu lakieru. Czego się wystrzegać?

Polerowanie lakieru może poprawić wygląd auta, ale tylko wtedy, gdy jest wykonane prawidłowo. Nieumiejętne działanie potrafi zniszczyć powierzchnię, którą chcemy poprawić. Zobacz, jakie błędy popełniane są najczęściej i dlaczego warto powierzyć ten proces profesjonalistom.

Zbyt agresywna praca maszyną – szybka droga do zmatowienia lub przepalenia

Najczęstszym błędem jest użycie nieodpowiedniego pada i pasty polerskiej w połączeniu z niewłaściwą techniką. Zbyt mocny docisk, za wysoka prędkość obrotowa lub zbyt agresywna pasta mogą prowadzić do przegrzania powierzchni, a nawet przepalenia lakieru. Takie uszkodzenia są trudne do usunięcia i często wymagają ponownego lakierowania całego elementu. Problemem jest też brak kontroli nad temperaturą – nadmierne ciepło może spowodować odspojenie lakieru bezbarwnego. Nawet lekkie zmatowienie może skutecznie popsuć efekt, jeśli polerowanie nie zostanie zakończone odpowiednią pastą wykańczającą.

Dlatego tak ważne jest doświadczenie i wyczucie – ich nie zastąpi tutorial z Internetu!

Nieprzygotowanie powierzchni – polerowanie na brudzie to proszenie się o kłopoty

Drugim poważnym błędem jest rozpoczęcie polerowania bez odpowiedniego przygotowania lakieru. Nawet pozornie czysta karoseria może mieć na sobie drobinki piasku, asfaltu, pyłów przemysłowych czy resztek owadów. Jeśli nie zostaną one usunięte przy pomocy dekontaminacji chemicznej i mechanicznej (glinkowania), mogą zadziałać jak papier ścierny – i zamiast poprawy, pojawią się nowe rysy. Wiele osób pomija ten etap, sądząc, że wystarczy umycie auta. Niestety, to za mało. Profesjonalne przygotowanie lakieru to podstawa skutecznego i bezpiecznego polerowania.

Brak wiedzy o typie lakieru i jego grubości – ryzyko uszkodzeń

Każdy lakier zachowuje się inaczej – jedne są miękkie i łatwe do obróbki, inne twarde i wymagają mocniejszych środków. Bez pomiaru grubości powłoki można łatwo przeszlifować warstwę lakieru bezbarwnego, zwłaszcza na rantach i przetłoczeniach. W starszych samochodach, po wcześniejszych naprawach blacharskich, mogą występować nieregularności grubości lakieru – bez miernika trudno je ocenić. Profesjonalne polerowanie lakieru zawsze poprzedza się diagnozą i testem na mało widocznym fragmencie. To pozwala dobrać bezpieczną metodę pracy i osiągnąć efekt, który rzeczywiście poprawia wygląd auta, a nie go pogarsza.

Jeśli zależy Ci na perfekcyjnym wyglądzie lakieru bez ryzyka uszkodzeń, skorzystaj z naszej pomocy. Przywrócimy Twojemu autu połysk i głębię koloru – bez kompromisów.

Wróć na bloga
sieć salonów   zgłoś szkolenie