Jak naprawić łuszczący się lakier samochodowy?
Lakier samochodowy nadaje pojazdowi atrakcyjny wygląd, a także stanowi zabezpieczenie metalowych elementów karoserii, zapobiegając korozji. Defekty pojawiające się na jego powierzchni będą nie tylko wpływały na to, jak prezentuje się pojazd, ale również groziły wystąpieniem ognisk rdzy. Wśród usterek, które mogą przydarzyć się na każdym aucie, szczególnie nieestetyczne są następstwa tzw. łuszczenia się lakieru. Poradzenie sobie z tym problemem nie jest możliwe bez skorzystania z pomocy lakiernika samochodowego. Przekonajmy się, czym jest to zjawisko i co je powoduje oraz sprawdźmy, jak można naprawić uszkodzony w ten sposób element.
Na czym polega łuszczenie się lakieru i co może je powodować?
Łuszczenie się lakieru to odchodzenie zewnętrznej warstwy powłoki, czyli lakieru bezbarwnego, które może się pojawiać na większych lub mniejszych powierzchniach. Zwykle następuje ono wskutek błędów popełnionych podczas lakierowania. Może je spowodować zbytnie wysuszenie bazy, zły dobór rozcieńczalnika w lakierze bezbarwnym, jak również niedokładne przygotowanie powierzchni lakieru bazowego, a także nakładanie lakieru bezbarwnego w nazbyt niskiej temperaturze.
Jak naprawić element z łuszczącym się lakierem bezbarwnym?
Technologia pozbycia się usterki związanej z łuszczeniem się lakieru zależy od rozmiarów uszkodzenia. Jeżeli powierzchnia jest znaczna, niezbędne okaże się zeszlifowanie lakieru bezbarwnego i bazowego z całego elementu, a następnie jego ponowne polakierowanie bazą oraz lakierem bezbarwnym. Jeśli objęła ona niewielki obszar, możliwa jest naprawa w technice spot, a więc cieniowania lakieru bezbarwnego i bazowego oraz naniesienia nowej powłoki. Metoda ta nie nadaje się jednak do powierzchni poziomych, ani pionowych znajdujących się w górnej części nadwozia.
Wróć na bloga