Lakierowanie miejscowe SPOT a tradycyjne lakierowanie całoelementowe – porównanie

Ubytki lakieru to problem spotykający bardzo wielu kierowców. Niezwykle trudno ich uniknąć: choć najczęściej pojawiają się w wyniku drobnej kolizji parkingowej, na przykład w efekcie otarcia o słupek lub inny samochód w czasie parkowania, mogą mieć też inne źródła, na przykład niepoprawne mycia karoserii. Bardzo często rysę zauważa się po jakimś czasie, nie mając pojęcia, jakie może być jej pochodzenie. Na szczęście każdy ubytek można uzupełnić, a niejednokrotnie ma się nawet do wyboru różne sposoby. W tym tekście porównamy dwie powszechnie stosowane metody naprawy lakieru: klasyczne lakierowanie całoelementowe oraz innowacyjne lakierowanie miejscowe SPOT.

Czym cechuje się lakierowanie SPOT?

Metoda SPOT polega na miejscowym aplikowaniu lakieru na obszarze jedynie odrobinę wykraczającym poza uszkodzenie. To rozwiązanie ma bardzo wiele zalet: przede wszystkim zajmuje znacznie mniej czasu i często wiąże się z niższymi kosztami. Nie wymaga demontażu naprawianych elementów, a nałożenie lakieru jedynie punktowo sprawia, że jego grubość zwiększa się nieznacznie. To, w połączeniu z poprawnie wykonanym cieniowaniem, sprawia, że miejsce naprawy niemal nie różni się od reszty karoserii. Takie lakierowanie SPOT dotyczy wymiany wszystkich warstw lakieru zgodnie ze sztuką lakierniczą i objęte jest pełną gwarancją.

Lakierowanie SPOT wykorzystuje się przede wszystkim na niewielkich powierzchniach, takich jak drzwi, zderzaki lub błotniki, a także na drobnych elementach karoserii, na przykład listwach, klamkach i obudowach lusterek. W przypadku rozległych uszkodzeń na dużych płaskich powierzchniach warto postawić na lakierowanie tradycyjne.

Na czym polega lakierowanie całoelementowe?

Z klasycznego lakierowania całoelementowego korzysta się przede wszystkim wtedy, gdy zastosowanie metody SPOT jest niemożliwe lub nieopłacalne. Zgodnie z nazwą polega ona na pokryciu całości uszkodzonego elementu zupełnie nową warstwą lakieru. Jest to bardziej czasochłonne rozwiązanie, wymagające demontażu naprawianych części, ale jest niezwykle skuteczne i w wielu sytuacjach okazuje się najlepszym wyborem. Poprawnie przeprowadzone lakierowanie sprawia, że odmalowany element nie różni się odcieniem od reszty karoserii, czyniąc zabieg praktycznie niezauważalnym.

Wróć na bloga

Masz ochotę odnieść się do artykułu?


Dodaj komentarz

2 × 2 =