Tak, technicznie jest to możliwe, ale należy również rozważyć sens ekonomiczny takiej naprawy.

Przednia szyba pojazdu jest najbardziej narażona na uszkodzenia. Do najczęstszych należą odpryski lub pęknięcia powstałe wskutek uderzenia kamyka spod kół pojazdu jadącego przed nami. Takie uderzenia przybierają różne kształty – od podłużnych rys, aż po rozgałęzione „gwiazdki”. Nowoczesna technologia stosowana w warsztatach S-Plus pozwala na usunięcie niewielkich uszkodzeń, bez konieczności wymiany całej szyby. Jednak aby naprawa szyby była możliwa, muszą być spełnione określone warunki:

  • uszkodzenie nie może znajdować się w polu widzenia kierowcy,
  • uszkodzenie nie powinno być zbyt stare (najlepiej zgłosić się do naprawy w dniu powstania uszkodzenia),
  • odprysk nie może mieć więcej niż 5-20 mm średnicy, a podłużne pęknięcie nie powinno być dłuższe niż 5-20 mm,
  • klejeniu nie podlegają pęknięcia kończące się na krawędzi szyby bądź pod uszczelką.

Dzięki zastosowanej technologii wypełniania defektu żywicą utwardzaną promieniowaniem UV, przywracane są parametry wytrzymałościowe szyby. Należy także uwzględnić, że uszkodzenie po naprawie nie będzie widoczne przy oglądaniu z różnych, ale nie ze wszystkich kierunków. Z reguły ślad po zlikwidowanym uszkodzeniu nie jest widoczny z 270° koła, ale z pozostałych 90° może być zauważalny. Rezultat jest trwały – pęknięcie nie będzie się już powiększać, ale może być widoczne według zależności wskazanej powyżej.

Podziel się:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone