Naprawa felg lakierowanych – rysy i ubytki

Felgi aluminiowe są jednym z elementów nowoczesnych samochodów, poprawiających ich możliwości jezdne przez zapewnienie lepszego dostępu do tarcz hamulcowych, a w efekcie wydajniejszego chłodzenia oraz nierzadko także ograniczenie masy koła. Najczęściej kojarzą się one jednak z korzystnym wyglądem auta. Równocześnie felgi należą do podzespołów, które są w dużym stopniu narażone na powstawanie widocznych uszkodzeń – zarysowań związanych z najechaniem na krawężnik czy wpadnięciem w wyrwę w jezdni, a często także ubytkiem materiału. Niestety, w przypadku takich uszkodzeń zwykłe polerowanie lakieru nie przynosi rezultatów. Ubytkom i rysom na felgach można jednak zaradzić w inny sposób.

 Jak pozbyć się rys i ubytków na felgach?

Głębsze uszkodzenia felg wymagają zastosowania odpowiednio dobranej technologii naprawy. W takich przypadkach są dokładnie czyszczone, a następnie odtłuszczane oraz przygotowywanie do wykorzystania masy, która wypełni powstały ubytek. Po jej nałożeniu powierzchnia jest starannie wygładzana, musi też zostać polakierowana tak, by nie odróżniała się od obszarów, które nie były poddawane naprawie. W tym celu maskuje się miejsca nieuszkodzone, a później korzysta się ze specjalnego rozpuszczalnika chemicznego, który pozwala na usunięcie warstw lakieru o różnej grubości. Kolejnym krokiem jest ponowne lakierowanie przy wykorzystaniu techniki cieniowania – odwrotnie niż przy usuwaniu starych warstw, rejon uszkodzenia pokrywa grubsza warstwa środka, a boki płynnie zmniejszająca się aż do miejsc, gdzie pozostawiono pierwotną warstwę lakieru.

 Czy felgi można jedynie spolerować?

Polerowanie felg będzie rozwiązaniem wówczas, gdy uszkodzenia nie są zbyt głębokie i sięgają wyłącznie warstwy lakieru bezbarwnego. W takim przypadku po myciu i dokładnej dekontaminacji pozwalającej na pozbycie się drobin ze ścierających się tarcz hamulcowych oraz klocków, które często osadzają się na kołach, wystarczy zastosowanie pasty ściernej i usunięcie części zewnętrznej powłoki.

Ograniczenia?

Naprawy drobnych uszkodzeń felg dotyczą tylko małych ubytków, niemających wpływu na wyważenie koła, suma boków ubytku nie powinna przekraczać 15 mm. Lakierowanie SPOT felg aluminiowych dotyczy wyłącznie felg w całości lakierowanych. Naprawy SPOT elementów polerowanych felg są ekonomicznie nieuzasadnione.

Wróć na bloga

Masz ochotę odnieść się do artykułu?


Dodaj komentarz

15 + dwa =