Jak często należy polerować karoserię?

Atrakcyjny wygląd auta zależy w dużym stopniu od stanu jego powłoki lakierniczej. Wynika to z faktu, że jej wierzchnia warstwa ma zdolność do odbijania promieni słonecznych, dzięki czemu karoseria zadbanego samochodu lśni, a nierzadko tworzy także efekt lustra. Niestety wraz z upływem czasu w wyniku pojawiania się coraz większej ilości zarysowań traci ona swoje właściwości. Na szczęście można temu zaradzić, decydując się na polerowanie lakieru. Warto jednak pamiętać, że ilość możliwych interwencji tego rodzaju jest ograniczona z uwagi na to, jak nakładane są warstwy lakieru oraz jaka jest ich charakterystyka. Przekonajmy się, na czym polega polerowanie i zobaczmy, ile razy można je przeprowadzić.

Jak wygląda polerowanie lakieru?

Lakier samochodowy jest zbudowany z kilku warstw, z których zewnętrzną jest stosunkowo gruba powłoka bezbarwna. To ona jest najbardziej narażona na uszkodzenia i w niej powstają ubytki oraz zarysowania, które tylko niekiedy sięgają głębiej i niszczą również lakier bazowy. Wszystkie defekty lakieru bezbarwnego mogą być zniwelowane przez polerowanie, które ściera jego część, pozostawiając jednolicie gładką powłokę bez rys i wgłębień, odbijającą światło podobnie jak wówczas, gdy auto dopiero co wyjeżdżało z salonu dealerskiego.

Ile polerowań może wytrzymać lakier samochodowy?

To ile razy można wykonać zabieg polerowania, zależy od pierwotnej grubości powłoki oraz od głębokości zarysowań, które trzeba usunąć. Jeżeli uszkodzenia nie są głębokie, liczba możliwych polerowań okaże się większa. Warto też pamiętać, że po zakończeniu całej procedury dobrym rozwiązaniem okaże się nałożenie dodatkowej powłoki ochronnej np. warstwy wosku lub preparatu ceramicznego, co zabezpieczy powierzchnię i sprawi, że będzie ona dużo bardziej wytrzymała.

Wróć na bloga

Masz ochotę odnieść się do artykułu?


Dodaj komentarz

20 − osiemnaście =