Zwroty pojazdu po leasingu lub wynajmie

Uważaj na szkody ponadnormatywne, to może być przykra niespodzianka dla Ciebie. Wyjaśnimy i rozwiążemy problem.

Zwroty pojazdu po leasingu lub wynajmie

Uszkodzenia komunikacyjne, użytkownik auta usuwa na bieżąco zazwyczaj przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe lub w ramach udziału własnego leasingodawcy. Jednak drobne szkody parkingowe i eksploatacyjne, które nie wpływają na jezdność auta, pozostają nieusunięte do samego końca wynajmu. Świadomie czy nie, musimy się jednak liczyć, że za każdą szkodę ponadnormatywną zapłacimy jak za nowy element pomniejszony o amortyzację (ok. 50%). Czyli koszt wynajmu to suma rat miesięcznych + koszty auta po leasingu. Raty mamy ustalone, jednak dodatkowa opłata może być zaskakująco wysoka.

W tym miejscu pojawia się S-Plus z popularną usługą Przegląd Estetyczny. Usługę kierujemy do zarządzających flotami aut wynajmowanych oraz do użytkowników aut w leasingu.

Usługa Przeglądu Estetycznego ma na celu wsparcie w procesie zarządzania flotą oraz ograniczenia zużycia ponadnormatywnego aut. Praktycznie Menedżer Floty otrzymuje w postaci raportu wykaz wszystkich uszkodzeń ponadnormatywnych wraz ze zdjęciami oraz wyceną ich usunięcia. Raporty wykonywane są w zależności od potrzeb i uzgodnień co 3, 6 lub 12 miesięcy w trakcie eksploatacji pojazdów. Taka stała współpraca z warsztatem samochodowym S-Plus pozwala monitorować zdalnie stan aut pozostających zazwyczaj w rozproszeniu. Ponadto ułatwia zarządzanie, pozwala ograniczyć kumulację kosztów na końcu wynajmu i rozłożyć je na mniejsze wartości w budżetach rocznych. Świadczymy także usługi ad hoc w przypadku zmiany użytkownika auta w trakcie eksploatacji. Pozwala to rozliczyć stan auta przy przekazaniu, co wpływa na ocenę dbałości za powierzone mienie firmowe. Ostateczny raport Przeglądu Estetycznego wykonujemy na ok. 1 miesiąc przed zdaniem w końcowym okresie wynajmu.

Posiadamy nowatorski mobilny system do rejestracji dokumentacji zdjęciowej i wyceny szkód ponadnormatywnych (wersja MyPlanner na tablet), co pozwala na dużą mobilność i elastyczność w realizacji usługi Przeglądu Estetycznego. Podczas określania szkód ponadnormatywnych opieramy się na opracowanym przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów – Przewodniku Zwrotu Pojazdów dla samochodów osobowych i dostawczych. Nie mniej istotne jest doświadczenie i wiedza w zakresie stosowania niestandardowych wymogów zwrotów przez Leasingodawców.

Efektem Przeglądów Estetycznych jest zazwyczaj bieżące zlecenie wyeliminowania uszkodzeń np. korekty lakieru, usuwania wgnieceń, czy innych napraw blacharskich S-Plus jest specjalistą w stosowaniu technologii SMART, a większość szkód jest naprawiana właśnie za pomocą tej technologii. Pozwala to zaoszczędzić czas i pieniądze. Usuwamy tylko szkody ponadnormatywne. Przykładem mogą być cztery wgniecenia na elemencie karoserii: Zgodnie z zasadą, iż występowanie do 3 wgnieceń o wielkości nie przekraczającej 20 mm (bez uszkodzonego lakieru) na jednym elemencie jest normatywne. Podczas naprawy następuje usuwanie wgniecenia ponadnormatywnego, czyli tylko tego jednego spośród czterech, tak aby klient nie ponosił dodatkowych kosztów usunięcia szkody normatywnej.

Usługa Przeglądów Estetycznych jest dostępna na terenie całego kraju w jednolitym standardzie Sieci S-Plus. Dla naszych klientów, zlecających naprawę samochodu po Przeglądzie Estetycznym, redukujemy koszt monitoringu stanu auta do jednej złotówki.

sieć salonów   zgłoś szkolenie