Kiedy leasingobiorca może zostać obciążony kosztami naprawy pojazdu?

Firmy udostępniające pojazdy na podstawie zawartych umów leasingowych często zastrzegają w nich, że użytkownik ma obowiązek utrzymywania auta w odpowiednim stanie technicznym. Przy zakończeniu okresu, na jaki auto zostało wypożyczone, zwykle poddawane jest ono szczegółowym oględzinom, które mają sprawdzić, czy leasingobiorca wywiązywał się ze swoich zobowiązań. Wszystkie zauważone uszkodzenia ponadnormatywne, a więc takie, które nie wynikają z normalnego zużycia, obciążają korzystającego z wynajmu. Dobrym rozwiązaniem przed zwróceniem auta będzie więc skorzystanie z usługi przygotowania pojazdu do zwrotu po leasingu. Przekonajmy się, jakie uszkodzenia lepiej usunąć we własnym zakresie i dowiedzmy się jak to zrobić.

Czym są uszkodzenia ponadnormatywne?

Leasingodawcy podczas weryfikowania stanu technicznego auta zazwyczaj zwracają uwagę na stan wszystkich elementów zewnętrznych pojazdu oraz uszkodzenia znajdujące się w kabinie, ponieważ w znacznym stopniu wpływają one na spadek wartości pojazdu. Jest to o tyle istotne, że samochody poleasingowe są zwykle sprzedawane, usterki tego typu ograniczają więc możliwość pozbycia się wozu. Do częściej stwierdzanych uszkodzeń ponadnormatywnych zaliczają się defekty lakieru – zarysowania, ślady po kamieniach, pyle z klocków hamulcowych czy bitumu – a także wszelkiego rodzaju pęknięcia. Wśród odnotowywanych usterek znajdują się też odpryśnięte szyby, zarysowane klosze i poplamiona lub przetarta albo przepalona tapicerka. Źle widziane są również wgniecenia karoserii oraz felgi ze startym lakierem.

Jakie naprawy warto przeprowadzić przed zdaniem auta?

W zależności od zakresu uszkodzeń można zastosować różne rozwiązania. Zniszczony lakier może odzyskać blask dzięki odpowiedniemu programowi autodetailingu. Zarysowania szyby można spolerować, a odpryski zakleić specjalną żywicą. Wgnieceń karoserii można się natomiast pozbyć za sprawą napraw PDR, w przypadku felg warto zlecić ich kompleksową renowację. Nie ma też problemów z zespawaniem elementów plastikowych czy odnowieniem tapicerki.

Wróć na bloga

Masz ochotę odnieść się do artykułu?


Dodaj komentarz

sieć salonów   zgłoś szkolenie