Jakie są wskazania do wyboru tradycyjnej naprawy lakierniczej?

Wypadki i kolizje prowadzą często do uszkodzenia lakieru, czego efektem są nieestetyczne zarysowania oraz obtarcia. Do jego naruszenia dochodzi również podczas niektórych metod naprawy karoserii. Takie ubytki wpływają niezwykle negatywnie na wygląd oraz wartość auta, a do tego mogą sprzyjać powstawaniu ognisk korozji. Na szczęście istnieje kilka skutecznych metod ich uzupełniania. W przypadku mniejszych zarysowań polecamy zazwyczaj punktowe lakierowanie SMART. Nie zawsze jest ono jednak możliwe do zastosowania, a w niektórych sytuacjach bywa zwyczajnie nieefektywne. Lepszym wyborem okazuje się wtedy tradycyjna naprawa lakiernicza.

Kiedy warto zdecydować się na tradycyjne lakierowanie?

Tradycyjne lakierowanie wykorzystuje się najczęściej w sytuacjach, w których niewskazane jest korzystanie z naprawy SPOT, czyli przede wszystkim w przypadku zarysowania na rozległych powierzchni pozbawionych naturalnych granic w postaci przetłoczeń lub listew. Przykładami mogą być dach samochodu, maska lub pokrywa bagażnika. Nawet mała ryska na dachu wymaga lakierowania całoelementowego tradycyjnego, bo miejscowe lakierowanie SPOT może być widoczne zwłaszcza na horyzontalnych powierzchniach. Nasz warsztat lakierniczy poleca metodę tradycyjną również wtedy, gdy nawet małe uszkodzenia znajdują się w różnych miejscach jednego elementu, na przykład rysy po obu stronach zderzaka. Lakierowanie w takim przypadku 2 SPOT-ów byłoby po prostu nieopłacalne.

Innymi sytuacjami, w których wykorzystuje się tradycyjne lakierowanie, jest wymiana któregoś z elementów karoserii (nowa część musi zostać dopasowana kolorem do pozostałych), a także uzupełnianie powłoki lakierniczej po naruszającej ją naprawie, na przykład szpachlowaniu. Nasi lakiernicy starają się, by nowo pomalowane elementy nie różniły się odcieniem od reszty karoserii. W tym celu wykonuje się specjalne cieniowanie.

Jak przebiega lakierowanie tradycyjne?

Lakierowanie tradycyjne wymaga pomalowania całego elementu. W pierwszej kolejności dochodzi więc do demontażu. Następnie konieczne jest polerowanie, w celu wyrównania warstwy lakieru, a także uzupełnienie ewentualnych ubytków w karoserii. Kolejnymi krokami są odrdzewienie elementu, zabezpieczenie go przed korozją i nałożenie podkładu. Dopiero wtedy można pokryć go lakierem. Potem pozostaje już tylko końcowe polerowanie i element może zostać ponownie zamontowany w samochodzie.

Wróć na bloga

Masz ochotę odnieść się do artykułu?


Dodaj komentarz

13 + jeden =