Jakie są ograniczenia zastosowania naprawy panelowej?

Samochody biorą udział we wszelkiego rodzaju kolizjach i wypadkach, a powstające w ich wyniku uszkodzenia wymagają zwykle interwencji blacharsko-lakierniczych. Naprawa karoserii po wypadku może być prowadzona różnymi metodami. Ich wybór będzie miał wpływ na czas, w jakim auto będzie musiało pozostać w warsztacie, jak i na koszty, z którymi będzie się to wiązało. Jednym z dających szczególnie dobre rezultaty sposobów jest naprawa panelowa. Niestety nie da się jej wykorzystać w przypadku wszystkich typów defektów. Przekonaj się, na czym polega technologia napraw panelowych i sprawdź, kiedy nie można jej użyć.

Na czym polega naprawa panelowa?

Do naprawy powypadkowej można wykorzystać metodę panelową, która należy do grupy technologii innowacyjnych i wiąże się z usunięciem wgnieceń za sprawą wykorzystania plastyczności blachy – możliwości jej odkształcenia w wyniku oddziaływania odpowiedniej siły. Procedura wymaga specjalnego urządzenia nazywanego spotterem, który jest małą zgrzewarką oporową pozwalającą na zgrzanie z powierzchnią metalowego uchwytu. Będzie on konieczny do użycia kolejnego elementu oprzyrządowania, a więc pullera, czyli mechanicznego narzędzia, które wytworzy potrzebną do likwidacji odkształcenia siłę. Po odzyskaniu właściwego kształtu zgrzewy są likwidowane, a część lakierowana punktowo.

Kiedy nie można skorzystać z naprawy panelowej?

Naprawa panelowa jest szybka i skuteczna, ma jednak pewne ograniczenia. Podstawowym warunkiem, by można było do niej przystąpić, jest zachowanie ciągłości powierzchni i brak zagnieceń. Istotna jest lokalizacja uszkodzenia, które nie może się znajdować w pobliżu krawędzi. Naprawiane w ten sposób nie mogą być też defekty powstałe na przetłoczeniach. Technologia ta jest zarezerwowana dla elementów poszycia.

Wróć na bloga

Masz ochotę odnieść się do artykułu?


Dodaj komentarz

piętnaście + 12 =