Jak można usunąć wgniecenie na drzwiach samochodu?

Często spotkać można się z twierdzeniem, że jeśli mamy wgniecenie w drzwiach samochodu, to nie pozostaje  nic innego jak ich wymiana.

Powiedzmy szczerze, wszystko zależy od typu wgniecenia. Mogą być bardzo destrukcyjne z rozciągnięciem blachy lub nawet jej pęknięciem co faktycznie może wymagać wymiany elementu a czasami wycięcia części elementu i wspawanie nowego, ale są także wgniecenia mniej destrukcyjne nadające się do naprawy. Z tych naprawialnych rozróżniamy wgniecenia z uszkodzeniem lakieru, ale także bez jego uszkodzenia.

Skupmy się na wgnieceniach naprawialnych. Niestety, ale stosunkowo często się zdarza, że parkingi przy supermarketach lub w centrum miasta są tak wąskie, że posiadanie idealnie gładkich drzwi do samochodu, które nie posiadają wgnieceń i zarysowań – graniczy z cudem. Na całe szczęście istnieją sposoby na ich naprawę.

Usuwanie wgnieceń

Wgniecenie na drzwiach samochodu nie tylko zmniejsza jego atrakcyjność, ale także sprawia, że maleje jego wartość rynkowa, dlatego warto jak najszybciej zająć się jego usunięciem. Do wyboru mamy kilka sposobów:

inwazyjna naprawa tradycyjna, na który poświęcić trzeba 2-3 dni i konieczne jest lakierowanie, a także zabezpieczenie antykorozyjne po wewnętrznej stronie miejsca naprawy,

naprawa panelowa, wykonywana w 5-8 godzin wraz z lakierowaniem, ale bez konieczności odbudowy zabezpieczenia antykorozyjnego ze względu na ograniczony efekt przegrzania blachy.

bezinwazyjna przy nieuszkodzonym lakierze, zajmujący około 30 minut, niewymagająca żadnego lakierowania.

Pierwsza metoda usuwania wgniecenia na drzwiach samochodu powoli odchodzi w zapomnienie. Mowa o najbardziej tradycyjnym i najstarszym sposobie, Warto jednak wiedzieć, że metoda ta kosztować nas będzie kilkaset złotych więcej od pozostałych metod.

Naprawa panelowa

Wykonywana przy pomocy zaawansowanych i precyzyjnych spoterów blacharskich. Największą zaletą tej techniki jest fakt, że nie trzeba wycinać żadnych fabrycznych elementów, a sama naprawa nie narusza połączeń konstrukcyjnych karoserii. Wykonana nowoczesnymi narzędziami takimi jak linia NTools nie powoduje uszkodzeń wewnętrznej warstwy zabezpieczenia antykorozyjnego. Po prostu nie przegrzewa blachy.

Bezinwazyjne usuwanie wgnieceń

Obecnie wgniecenia na drzwiach samochodu najczęściej usuwa się metodą bezinwazyjną, która nie wymagać będzie ponownego lakierowania. Przede wszystkim jest to możliwe, gdy wgniecenie jest niewielkie i powstało bez uszkodzenia lakieru. Naprawa polega na wypychaniu blachy za pomocą specjalnych drutów tzw. metoda PDR, która w rękach specjalisty jest najszybszą i najbardziej efektywną metodą naprawy. W niektórych przypadkach, gdy utrudniony jest dostęp do elementu od jego spodu (np. profil zamknięty), wykorzystujemy metodę „klejową” pozwalającą na usuwanie wgnieceń z zewnątrz z wykorzystaniem specjalnych grzybków. Jednak jest bardziej czasochłonna i mniej dokładna od PDR.

Wróć na bloga
S-Plus   S-Plus