Ile czasu zajmuje usunięcie drobnego uszkodzenia na powierzchni lakieru?

Podczas codziennego używania samochodu bardzo łatwo o jego drobne obtarcie lub zarysowanie. Czasami wystarczy drobna nieuwaga, innym razem zwyczajny pech: źródłem uszkodzeń karoserii mogą być krawężniki, słupki drogowe, inni uczestnicy ruchu, a nawet nisko zwisające gałęzie drzew. Mogą brać się również z niewłaściwego mycia samochodu. Zazwyczaj zauważa się je dopiero po jakimś czasie, ale gdy już wpadną w oko, nawet najmniejsza rysa potrafi bardzo irytować, więc pragnie się ją jak najszybciej usunąć. Co więcej, ubytki w lakierze sprzyjają powstawaniu innych uszkodzeń, na przykład rdzy, która może roznieść się po aucie i doprowadzić do znacznych zniszczeń.

Wielu kierowców sądzi, że naprawa drobnych zarysowań lub obtarć jest nieopłacalna, bo nie wpływają one na działanie samochodu, a lakierowanie jest drogie i czasochłonne. Dziś jednak nie jest to już prawda: drobna naprawa lakieru może zostać przeprowadzona właściwie od ręki, przy zaskakująco niskich kosztach. Tym bardziej warto zdecydować się na nią szybko, zanim dojdzie do rozleglejszych uszkodzeń – ich usunięcie będzie droższe i może potrwać znacznie dłużej, nawet do kilku dni roboczych.

Jak długo trwa drobna naprawa lakieru?

Dzięki wykorzystaniu innowacyjnych metod naprawy typu SMART, takich jak na przykład lakierowanie SPOT, czas potrzebny na wykonanie takiej operacji uległ znacznemu zmniejszeniu. Usunięcie drobnych uszkodzeń trwa teraz nie dłużej niż kilka godzin. Zazwyczaj nie jest wymagany również demontaż zarysowanego elementu, co tym bardziej sprawia, że jego naprawa przebiega szybko i sprawnie.

Na długość tego procesu wpływ ma nie tylko wielkość i głębokość zarysowań, ale również rodzaj uszkodzonego elementu. Poniżej przedstawiamy ich krótką listę, wraz z przybliżonym czasem potrzebnym na ich naprawę:

  • Większość powierzchni karoserii – około 4 godzin
  • Drobne elementy, takie jak klamki lub obudowy lusterek – około 1 godziny
  • Krawędzie drzwi samochodowych – około 1 godziny
  • Lakierowane części z tworzywa sztucznego – około 4 godzin
  • Felgi aluminiowe – około 2,5 godziny

Tradycyjne metody naprawy karoserii, wymagające demontażu elementów i malowania ich w całości, zajmują znacznie więcej czasu – zwykle kilka dni roboczych. Dziś jednak używa się ich głównie przy usuwaniu bardzo rozległych uszkodzeń, podczas gdy auto oddane do drobnych napraw bardzo często można odebrać z warsztatu tego samego dnia. Ma to szczególnie duże znaczenie, gdy samochód jest narzędziem pracy – pozwala uniknąć kosztownych przerw w działalności i wynajmowania aut zastępczych.

Wróć na bloga

Masz ochotę odnieść się do artykułu?


Dodaj komentarz

4 × pięć =