Czym jest lakierowanie SPOT?

Podczas długotrwałego użytkowania samochodu trudno uniknąć okazjonalnych zarysowań oraz obtarć, które wpływają negatywnie na estetykę auta i mogą łatwo doprowadzić do dalszych uszkodzeń, na przykład w wyniku korozji. Tradycyjne naprawy lakiernicze potrafią być jednak drogie i czasochłonne. Jedną z korzystnych alternatyw jest lakierowanie SPOT, które zajmuje znacznie mniej czasu (wystarczy kilka godzin) od klasycznych metod i może być nawet o 60% tańsze. W tym artykule przyjrzymy się szczegółom tego rozwiązania.

Na czym polega lakierowanie SPOT?

Lakierowanie SPOT różni się od klasycznych metod przede wszystkim tym, że w jego przypadku lakier nakładany jest miejscowo, na obszarze niewiele większym od uszkodzenia. Pozwala to zachować w większości oryginalną farbę i tym samym uczynić zmianę znacznie mniej widoczną, ograniczając wzrost grubości lakieru oraz czyniąc różnicę w jego odcieniu praktycznie niezauważalną, na co wpływ ma także poprawnie wykonane cieniowanie. Lakier nakładany jest przy tym bezpośrednio na uszkodzenie, bez potrzeby demontażu zarysowanego elementu. Wykorzystuje się przy tym specjalne profesjonalne narzędzia jak pistolet lakierniczy do lakierowania SPOT, rozcieńczalnik do cieniowania oraz szybkoschnący lakier.

Zastosowanie lakierowania SPOT

Z racji swojej specyfiki naprawa lakieru metodą SPOT ogranicza się zazwyczaj do stosunkowo niewielkich powierzchni, takich jak:

  • zderzaki i błotniki
  • drzwi z listwami oraz klamki
  • obudowy lusterek
  • słupki i progi
  • ranty, krawędzie, maskownice
  • felgi aluminiowe lakierowane

Nie wykorzystuje się jej na rozległych powierzchniach (maska, dach, drzwi bez listew i przetłoczeń), ponieważ mogą pojawić się wtedy widoczne różnice w odcieniu. Nie zaleca się jej również wtedy, gdy uszkodzenie znacznie wykracza poza rant lub występuje blisko krawędzi innego elementu.

Zalety lakierowania SPOT

Największymi zaletami lakierowania SPOT są wspomniana już korzystna cena oraz co najważniejsze bardzo krótki czas naprawy – cały proces trwa zaledwie kilka godzin. Bardzo istotny jest również jedynie minimalny i punktowy wzrost grubości lakieru, a także brak konieczności demontażu elementów, co pozwala zachować oryginalne mocowania. Dzięki temu spadek wartości auta w wyniku naprawy jest znacznie ograniczony.

Wróć na bloga

Masz ochotę odnieść się do artykułu?


Dodaj komentarz

pięć − 3 =