Czy wyciąganie wgnieceń jest bezpieczne dla lakieru?

Każdy kierowca zna to nieprzyjemne uczucie, gdy na karoserii swojego samochodu zlokalizuje nowe wgniecenie. Niby można na to przymknąć oko, ale jednak większość z nas postanawia je usunąć, bo przez nie auto nie prezentuje się zadowalająco. Wgniecenia powstają na skutek gradobicia, stłuczek albo kolizji z innymi pojazdami.

Tu pojawia się obawa, czy wyciągnięcie wgniecenia uszkodzi lakier? Czy nie powstaną mikropęknięcia i nie dojdzie do korodowania blachy?

Warto poznać nowoczesne metody i ograniczenia przy wyciąganiu wgnieceń z karoserii i przekonać się, że nie są one kosztowne ani nie pociągają za sobą ryzyka uszkodzenia lakieru.

Jak usuwa się wgniecenia?

Jeżeli na karoserii Twojego samochodu pojawiły się szpecące wgniecenia, bezwzględnie należy udać się z tym problemem do specjalistów. W naszym zakładzie możemy usunąć wgniecenia bez konieczności lakierowania. Ta nowoczesna metoda jest o wiele lepsza od wszystkich tradycyjnych sposobów radzenia sobie z tym problemem. Dzięki jej zastosowaniu wgniecenia są usuwane w ekspresowym tempie, a karoseria nie wymaga ponownego lakierowania ani szpachlowania. Nasi pracownicy stosują nowoczesną metodę PDR, która nie ma sobie równych.

Jakie wgniecenia można usunąć metodą PDR?

PDR to nowoczesna metoda wypychania wgnieceń za pomocą specjalnie dostosowanych drutów stalowych. Druty mają różne kształty, długości i zakończenia, aby dotrzeć do wszystkich dostępnych zakamarków karoserii. Wypychanie wgnieceń wymaga czasami demontażu okładzin takich jak podsufitka czy wygłuszenia silnika, nie jest to problem dla naszych specjalistów.

Metoda PDR nie sprawdzi się w przypadkach dużych wgnieceń (tu zastosujemy metodę klejową z wykorzystaniem zestawów grzybków), nie stosujemy także tej metody w sytuacji, gdy oprócz wgniecenia pękł lakier lub jeżeli część karoserii, którą mamy naprawić była wcześniej szpachlowana.

Niektóre nawet małe wgniecenia są głębokie lub uszkodzone ostrym elementem. W takich przypadkach doszło zapewne do rozciągnięcia blachy. Jak to sprawdzić?  Tu stosujmy zasadę 1/10, czyli stosunek głębokości wgniecenia do szerokości wgniecenia, np. jeśli wgniecenie ma głębokość 3 mm i szerokość do 3 cm to jest duże prawdopodobieństwo, że nie doszło do rozciągnięcia blachy. Głębsze i ostrzejsze uszkodzenia wymagają obkurczania termicznego, ale to już jest metoda inwazyjna. W takich przypadkach stosujemy metodę napraw panelowych. Zaletą jest brak konieczności wycinania elementu.

Jeśli zostały spełnione wszystkie warunki i wgniecenie usuwa doświadczony Specjalista PDR to nie ma ryzyka uszkodzenia lakieru. Niezależnie na każdą usługę udzielamy minimum 24 miesięcznej gwarancji.

Zalety metody PDR:

• brak konieczności ponownego lakierowania,
• naprawa jest wykonywana bardzo sprawnie i szybko – nawet od kilkudziesięciu minut,
• lakier na naprawianych częściach zostaje oryginalny, jest tak samo gruby, ma taką samą strukturę, fakturę i kolor,
• naprawiany element wygląda jak nowy,
• naprawa jest wykonywana bez konieczności demontowania wewnętrznych instalacji elektrycznych i mechanizmów sterowania szyb czy lusterek,
• naprawiane części nie są demontowane z pojazdu, pozostają oryginalne mocowania.

Wróć na bloga
S-Plus   S-Plus