Kiedy zaprowadzić auto do serwisu blacharskiego?
Utrzymywanie samochodu w dobrym stanie, to nie tylko dbanie o sprawność wszystkich podzespołów mechanicznych oraz elektrycznych i elektronicznych, ale także troska o jego karoserię. Jest ona tym ważniejsza, że wszelkie zaniedbania skutkują szybkim pogarszaniem się wyglądu auta, w dużym zakresie wpływając na jego żywotność oraz, co równie istotne, wartość przy odsprzedaży. Pojawienie się uszkodzeń powinno więc skłonić każdego właściciela do odwiedzenia serwisu blacharskiego bez zbędnej zwłoki. Przekonajmy się, jakie usterki wymagają wzmożonej uwagi i sprawdźmy, jakimi metodami się je usuwa.
Kiedy wizyta w serwisie blacharskim będzie konieczna?
Odstawienie auta do warsztatu zajmującego się naprawami blacharskimi kojarzy się najczęściej z wypadkiem lub kolizją, w których doszło do odkształcenia poszczególnych paneli karoserii czy zdeformowania struktury nadwozia. Choć z pewnością sytuacja taka wymaga szybkiej interwencji, by pojazd mógł być z powrotem użytkowany, to naprawy przydadzą się także wówczas, gdy doszło do niewielkich wgnieceń np. wskutek tzw. szkody parkingowej czy intensywnego opadu gradu, który doprowadził do niewielkich, lecz licznych odkształceń. Pomoc blacharza będzie też nieodzowna w przypadku pojawienia się ogniska korozji albo odkształcenia jednego z elementów np. w wyniku najechania na wysoki krawężnik lub uderzenia w próg zwalniający.
Jakie metody naprawy są używane najczęściej?
W przypadku, gdy odkształcenie karoserii nie wiąże się z uszkodzeniem lakieru, można zastosować jedną z metod PDR, a więc polegających na wypchnięciu wgniecenia specjalną łyżką albo wyciągnięciu go z użyciem tzw. glue pullera, jeżeli znajduje się w miejscu, do którego nie można uzyskać dostępu od drugiej strony. Jeśli w grę wchodzi także zniszczenie lakieru, najczęściej korzysta się z metod tradycyjnych – prostowania części, kiedy jest to możliwe oraz stosowania szpachli w celu zamaskowania nierówności. Gdy element nie nadaje się do zastosowania takiej procedury, konieczna będzie jego wymiana. Jest na stosunkowo prosta przy panelach mocowanych elementami złącznymi, lecz niektóre części wymagają zgrzewania lub spawania metalu.
Wróć na bloga