A jednak stało się, spadł grad i Twoje auto jest całe w małych kraterach. Do tego maska i inne elementy są aluminiowe?
Damy radę, stosowanie technik PDR (Paintless Dent Removal) – usuwania wgnieceń bez ponownego lakierowania naprawianego elementu jest możliwe zarówno na elementach stalowych jak i aluminiowych. Stopień trudności wykonania takiej operacji jest większy na elementach aluminiowych. Wymaga to prowadzenia prac na elemencie ogrzanym do temperatury bezpiecznej dla lakieru, ale zwiększającej plastyczność blachy. Wydłuża to i spowalnia proces naprawy. Musi to znaleźć odzwierciedlenie w cenie za wykonanie usługi.
Usuwanie wgnieceń bez lakierowania na aluminiowych elementach karoserii
Producenci samochodów wykorzystują aluminium jako alternatywę dla stali w celu zredukowania masy pojazdu i poprawienia jego osiągów. Aluminium i stal różnią się ciężarem właściwym. Dla zachowania tych samych właściwości fizycznych i mechanicznych elementy aluminiowe są średnio od półtora do dwóch razy grubsze od swoich odpowiedników stalowych. Mimo, że elementy aluminiowe są grubsze, to wciąż są lżejsze niż stal. Właśnie grubość elementów aluminiowych stanowi trudność w naprawach blacharskich, ponieważ stwarza większe ryzyko pękania. Podgrzanie elementu aluminiowego ma na celu ułatwienie cząsteczkom aluminium powrotu do położenia sprzed uszkodzenia.
Naprawy blacharskie na elementach aluminiowych są bardziej skomplikowane i czasochłonne. Należy mieć świadomość, że niektóre z uszkodzeń, które można naprawić na elemencie stalowym nie będą możliwe do naprawy na elementach aluminiowych. Każde uszkodzenie musi zostać zweryfikowane przez specjalistę S-Plus pod numerem bezpłatnej infolinii 800 800 505.